Share

Kongsi Di Facebook Anda!

"Semua Orang Mahu Berkahwin...Walaupun Hanya Dalam Mimpi..."

Kata-kata ini sememangnya benar! Setiap manusia di atas muka bumi ini pasti mempunyai keinginan untuk berkahwin TERUTAMANYA setelah meningkat dewasa.

Dan setiap orang pastinya punyai impian terhadap majlis perkahwinan mereka. Ada yang mahu bertemakan dalam taman, moden, jawa dan sebagainya. Cakaplah apa sahaja, semua orang pasti sanggup berhabis duit bagi memastikan Majlis Perkahwinan mereka sentiasa segar dan terpahat diingatan.

"Namun Tak Semua Mampu Berkahwin..."

Ya, secara asasnya hukum berkahwin seperti berikut:

Hukumnya Wajib bagi mereka yang berkemampuan dari segi fizikal dan kewangan. Sekiranya tidak berkahwin, bimbang akan terjerumus ke lembah maksiat.

Hukumnya Sunat bagi mereka yang berkemampuan dari segi fizikal dan kewangan serta mempunyai keinginan untuk berkahwin .

Hukumnya Haram bagi mereka yang tidak berkemampuan dari segi nafkah zahir dan batin, atau perkahwinan yang bertujuan untuk memudaratkan isterinya.

Hukumnya Makruh bagi mereka yang tidak berkemampuan memberi nafkah kepada isterinya tetapi mempunyai keinginan untuk berkahwin.

Hukumnya Harus bagi mereka yang tidak mempunyai sebab yang mendesak mereka untuk berkahwin, dan tidak pula mengharamkannya berkahwin.

Namun begitu, hakikatnya cuma ada 3 Sebab Utama yang menyebabkan seseorang dewasa itu masih belum berkahwin, iaitu:

1. Belum Cukup Duit

Kebiasaannya masalah ini tertumpu kepada pihak lelaki kerana pihak lelaki yang mengeluarkan belanja yang besar untuk sesebuah majlis perkahwinan.

Masalah ini juga pendorong utama seseorang/pasangan masih belum berkahwin.

2. Persiapan Diri Yang Belum Cukup

Berkahwin bukannya sekadar duduk atas pelamin. Perkahwinan merupakan permulaan hidup kedua pasangan sebagai suami isteri. Ilmu mengenai rumah tangga perlu ada bagi memastikan perkahwinan anda kukuh.

Persiapan mental dan fizikal juga penting bagi memastikan Majlis Perkahwinan berjalan dengan lancar sebelum, ketika dan selepas majlis diadakan.

3. Jodoh Belum Sampai

Masalah belum sampai jodoh (adakalanya akibat sikap terlalu memilih) juga menyebabkan seseorang itu masih belum kahwin.

Namun kebiasaannya bagi setiap pasangan yang bercinta tetapi masih belum berkahwin, mereka pasti sedang mengalami masalah kewangan yang mematahkan semangat mereka untuk berkahwin..

Ini kerana jumlah perbelanjaan untuk majlis perkahwinan pada hari ini boleh mencecah puluhan ribu ringgit walaupun Majlis Perkahwinan tersebut hanya berlangsung sehari. Mana taknya, hantaran sahaja sudah mencecah ribuan ringgit!

Bila dikira dan dicatatkan sepenuhnya setiap perbelanjaan perkahwinan, pastinya ramai yang menggigil lutut dan rungsing memikirkan dari celah mana nak cari duit untuk Majlis perkahwinan mereka..


Saya yakin anda pasti merupakan seorang yang sangat bahagia JIKA anda mampu menjadikan semua ini satu realiti. Dan pastinya pasangan anda merupakan insan yang
sangat bahagia bersama anda sampai ke akhir hayat!!

Percayalah bahawa kini anda mampu menjadikannya sebagai satu realiti hidup anda dan Saya Amat Yakin Ia Bakal Mengubah Seluruh Hidup Anda..

Memperkenalkan Penyelesaian Segala Masalah & Kerungsingan Anda...


Klik gambar di bawah untuk maklumat lanjut..


"Panduan Lengkap Kewangan Perkahwinan"




Ebook Panduan HANGAT!

Iklan Jawatan Kosong Kerajaan & Swasta
Di 
http://iklankerjaya.blogspot.com
 

Disclaimer

All job ads and career information published in the IklanKerjaya.blogspot.com is intended to assist you in finding job vacancies in the government sector and private sector, this blog is above initiatives IklanKerjaya.blogspot.com and no relation to any departments and companies.

IklanKerjaya.blogspot.com not guarantee the accuracy, errors and changes the information published. IklanKerjaya.blogspot.com also not be liable for any losses when using the information in this blog.